كتاب الدين والدولة في تركياTürkiye'de din ve devlet bir kitap
يمثل هذا الكتاب (الدين والدولة في تركيا.. صراع الإسلام والعلمانية) خلاصة نتاج علمي دقيق لعشرات الحوارات والمقابلات التي أجراها مؤلفه مع كوكبة من المفكرين والمبرزين السياسيين والاجتماعيين الأتراك، وهو يعد بذلك إضافة نوعية للمكتبة العربية؛ لمنهجه «الرؤيوي» الراصد وفق بعدي، النظرة الداخلية من جهة.
وتلك المتركزة على العمق، من جهة أخرى، علاوة على كونه يتوضع بمثابة محاولة لبناء جسر للتواصل والفهم بين عالم الترك والعرب، في وقت نحن وهم، في أشد الحاجة إلى ذلك.
يجمع كتاب «الدين والدولة في تركيا ..صراع الإسلام والعلمانية» لمؤلفه الدكتور كمال السعيد حبيب، والصادر عن مكتبة الأسرة ـ سلسلة العلوم الاجتماعية - 2009، بين موضوعي تحولات الإحياء الإسلامي التركي، والنظام السياسي في مراحله المختلفة، بدءًا من إعلان الجمهورية الكمالية، مروراً بتبوء حزب العدالة والتنمية السلطة، ووصولاً إلى ما هو الحال عليه في الوقت الراهن. تنطلق المقولة الإشكالية البحثية الرئيسية للكتاب من حقيقة أن النظم الشمولية والفاشية ذات الحزب الواحد والمرجعية الذاتية الضيقة المتعالية للنخبة، تحاول بناء ما يطلق عليه في العلوم الاجتماعية، الدين السياسي، ليكون بديلاً عن الدين الإلهي الذي جاء به الرسل، وهو ما يخالف رغبة وميول الناس.
يستهل الكاتب محاور بحثه بتحليل وتفصيل مشبع بأوجه المقارنات والمناقشات العلمية، على لسان خبراء في هذا المجال، ليفيدنا بأن الكمالية في تركيا فشلت في أن تتولى أو تقوم بدور شغل مكانة وأهمية الدين الإسلامي في المجتمع، فجاء «طورجوت أوزال»، رئيس تركيا سابقا، فسمح بمشاركة أوسع للإسلاميين ولرأس المال الإسلامي، في الدولة والمجتمع، حيث تمخض عن ذلك فوز حزب العدالة والتنمية في الانتخابات للمرة الأولى في عام 2002. ونجد المؤلف يصر على الإدلاء في هذا الخصوص، بوجهة نظر علمية منطقية:
نحن أمام تنازع حقيقي بين الدين، كتعبير عن حاجة روحية وثقافية تعكس الهوية والوجود للإنسان والمجتمع في تركيا، وبين الدولة التي وضعت نفسها في مواجهة كاملة معه باعتباره قوة رجعية، لا بد من الإجهاز الكامل عليه والتخلص منه...
ويتطرق حبيب في الفصل الأول من كتابه إلى موضوع «الإسلام والتيارات الاجتماعية والفكرية في تركيا»، ليبدي لنا ماهية بزوغ الطرق الصوفية في تركيا: النقشبندية، التيجانية، إضافة إلى حركات إحياء العلوم الإسلامية، كالسليمانية، ثم النورسية، التي عملت على إنقاذ الإيمان واستمرار بقاء الإسلام، ثم الحركة الثقافية في تركيا ممثلة بمدارس فكرية متنوعة تنطلق من الإسلام، وعلى رأسها المدرسة الإصلاحية، لمحمد عاكف.
وفي الفصل الخاص بدراسة وتبيين واقع «الأحزاب الإسلامية قبل الرفاه»، يبحث حبيب في علاقة الإسلام بحزب الشعب الجمهوري في الفترة الممتدة بين عامي 1922 ? 1946.
وينتقل ليوضح هنا طبيعة علاقة الإسلام بالأحزاب الإسلامية المختلفة في فترة التعددية الحزبية في الفترة من 1946-1950، ثم موضع الإسلام في الحياة الاجتماعية والسياسية لتركيا في الفترة من 1960-1970، وينتهي الفصل بتناول ظاهرة أحزاب ما يعرف في تركيا بـ «الملي جوروش»، والتي أسسها أبو الإحياء الإسلامي التركي، «نجم الدين أربكان».
ويطرح الكتاب في بحثه المعنون بـ «الرفاه والوصول إلي السلطة»، موضوع التساؤل الأهم في السياسة العربية راهناً: كيف يمكن ممارسة ديمقراطية لا تستثني الإسلاميين؟. وذلك عبر عرضه لعودة حزب الرفاه إلى الساحة السياسية التركية في عام 1984، ونجاحه لاحقاً في اكتساح الانتخابات البلدية في مارس 1994، وبعدها في الانتخابات البلدية عام 1995، وحصوله على المركز الأول فيها، ثم وصول رئيسه «نجم الدين أربكان» إلى رئاسة الوزراء عام 1996.
ويركز الكتاب في محور مناقشته التالية على تسجيل وتشريح تجربة حزب العدالة والتنمية، وكيفية نجاحه في مختلف الأحداث والمعارك السياسية، إلى أن تصدّر وتزعم المجتمع التركي بوجهة حقيقية، تحوز ثقة وتأييد كاملين، ويبين الكتاب هذا في مبحث عنوانه «العدالة والتنمية ومستقبل الإسلام السياسي»، ويأخذنا المؤلف في سياق معالجاته وسرده ضمن هذا المجال.
في رحلة توثيق وتدقيق وتحقيق معمقة، نتعرف معها عن كثب، إلى خبرة حزب العدالة والتنمية، الذي استقل عن تجربة أربكان ليؤسس لنفسه، كجيل جديد، خبرة مختلفة، كونه يؤمن بأن إيديولوجيته هي الديمقراطية المحافظة القائمة علي فكرة التوافق والتجاور، وليس الصراع والثنائيات، علاوة على كونه لا يستخدم الدين كأداة في الصراع الاجتماعي والسياسي، ويملك رجالات وشخصيات نموذجية تجسد جيل الوسط في الحركة الإسلامية التركية، مثل:
أردوغان، عبدالله جول، وهو بالتالي قدم صيغة توافقية تقوم على فكرة الحل الوسط التاريخي الذي يحترم عقائد الإسلاميين وحقهم في التعبير، دون أن يهمل اعتماد علمانية تقبل قواعد الديمقراطية والتعددية، بما في ذلك الاعتراف بالتعددية الثقافية للأكراد، ليصبح مع هذا الفكر الجامع والمثالي، الحزب المعبر عن التيار الرئيسي في المجتمع التركي.
وغير مقتصر على الإسلاميين وحدهم، وإنما يضم قطاعات متنوعة من الشباب والنساء واليساريين والعلمانيين، خاصة وأنه تجاوز التيارات التقليدية في الحياة السياسية التركية، سواء الإسلامي أو القومي أو العلماني الأتاتوركي، واستبدالها بما أطلق (أطلقنا) عليه مسمى «الجمهورية الثالثة»، المرتكزة على فكرة تجاوز الاستقطاب ومحاولة بناء تيار جامع جديد يعبر عن طموحات ورؤى وأفكار شتى القطاعات لأجيال جديدة دخلت المعترك السياسي التركي.
يتابع هذا الفصل التحولات المختلفة والمعارك التي خاضها حزب العدالة والتنمية منذ تعديل الدستور ومحاولة الدخول إلى الاتحاد الأوروبي.
الكتاب: الدين والدولة في تركيا ..صراع الإسلام والعلمانية
تأليف: د.كمال السعيد حبيب
الناشر:مكتبة الأسرة سلسلة العلوم الاجتماعية 2009
الصفحات: 246 صفحة
القطع : المتوسط Bu bir kitap (Türkiye'de Din ve Devlet .. İslam ve laik çatışması) aydın ve Arap kütüphane için çok değerli bir ektir seçkin politik ve sosyal Türkler, bir galaksi ile yazar tarafından yürütülen diyalog ve görüşmeler onlarca bilimsel bir doğru Özeti sonucudur; yaklaşım «vizyoner» gözlemci bana göre, bakmak elin iç.
Ve bu bir anda, Türkler ve Araplar dünyası arasında iletişim ve anlayış köprüsü oluşturmak için bir girişim olarak konumlandırılmış olan ek olarak, diğer taraftan, arka merkezli zaman en çok ihtiyacı biz ve onlar.
Getiriyor kitap «Türkiye'de Din ve Devlet .. İslam ve laiklik çatışması» Sosyal Bilimler Aile Kitaplığı serisi tarafından yayımlanan yazar Dr Kamal Al-Habib, için - 2009, objektif aracılığıyla, lüks Cumhuriyetin ilanından itibaren çeşitli aşamalarında Türk ve siyasal sistemi İslami uyanış vardiya arasında İktidardaki Adalet ve Kalkınma Kurumu tarafından katılım ve ne erişim şu anda böyledir. Totaliter rejimler ve faşist tek parti referans ve elit için kendini aşkın dar, din yerine olmaya sözde sosyal bilimler, siyasal din oluşturmaya çalışırken gerçeğinden kitabın sorunlu ana araştırma söyleyerek başlayın, ilahi, arzu ve insan eğilimlerini aykırıdır Havariler, ilham.
Eksenleri başlayın alanında uzman bir deyişle, toplumda İslam'ın yeri ve önemi, geldi dolu bir rol «Tourgot Özal», önceki Cumhurbaşkanı almak veya çalmak için başarısız Türkiye'de bize Kemalizmin söyler izin verdi, karşılaştırmalar ve bilimsel tartışmaların doymuş nesnelerin analizi ve arıza tartışıldı 2002 yılında ilk kez seçimlerde AKP'nin zaferiyle sonuçlandı devlet ve toplum, İslamcılar ve İslami Sermaye daha geniş katılımı. Biz yazar ısrar bulduğunuz bu konuda açıklamada, görüş mantıklı bir bilimsel bakış:
Biz manevi ihtiyacının bir ifadesi olarak, din arasında gerçek bir çatışma bakan ve kültürel kimliği ve Türkiye'de insan ve toplumun varlığı ve gerici olarak tam güçle karşısında kendisini kurmuştur Devlet yansıtır, onu tamamlamak ve ondan kurtulmak kapalı bitmiş olmalıdır ...
Ve bize göstermek için «İslam ve toplumsal akımlar ve Türkiye'deki entelektüel» konusuna kitabında, ilk bölümde Habib ile ilgilenir ne Türkiye'de tarikat ortaya çıkması: iman ve kalıcılığı kurtarmak için çalıştı daha sonra İslam Bilimleri, Ksulaimanah, noursrei, canlanma hareketleri yanı sıra Nakşibendi, Kahverengi, İslam, daha sonra Türkiye'nin kültürel hareketin Muhammed Akef İslam'ın, özellikle okul reformu, yayılan düşünce ekolleri çeşitli temsil etti.
Çalışma hakkında bölüm ve 1922 arasındaki dönemde İslam'ın Habib, Cumhuriyet Halk Partisi arasındaki ilişki bakarak, «refahı önce İslami partilerin» gerçeğini göstermektedir? , 1946.
Ve 1946-1950 arası dönemde çok partili siyasete farklı İslamcı partiler için buraya İslam ilişkinin niteliğini açıklamak için hamle, daha sonra sosyal ve siyasal 1960-1970 arasındaki dönemde Türkiye'nin yaşam ve tarafların fenomeni ele alan bir bölüm ile biter İslam konusu, ne Türkiye'de b bilindiği «Milli Joroch» Ebu Türk İslami uyanış tarafından kurulan, «Erbakan».
Ve adlı kitabında hediyeler «refah ve güç erişim», şu anda Arap siyasetinde en önemli soru konusu: Nasıl demokrasi pratiği İslamcılar dışlamaz yapabilirim. Ve sonra ilk bitirdikten sonra 1995 yılında belediye seçimlerinde Türk siyasi 1984 yılında arenada ve Mart 1994 yılında daha sonra belediye seçimleri süpürme başarısı, ve Başkan «Erbakan» gelişiyle başbakan 1996 de Refah Partisi'nin dönüş için ekran aracılığıyla .
İktidardaki Adalet ve Kalkınma diseksiyonu deneyimi tescilini takip eden tartışmanın merkezinde kitap ve nasıl çeşitli etkinlikler ve siyasi mücadeleler, ihraç edilmesi ve gerçek bir Türk toplumunun noktası iddiaları, güven ve tam destek kazanan ve kitabın başarısı gösteren Çalışması başlıklı «Adalet ve Kalkınma ve siyasal İslam'ın geleceği», odak Yazar Maagath bağlamında bizi alır ve bu alan içinde yer.
Belge ve denetim ve derinlemesine soruşturma bir gezi, onunla yakından kendisi için kurmak Erbakan'ın deneyim bindi Adalet ve Kalkınma Partisi, deneyimi tanımlamak, yeni nesil, farklı bir deneyim, o ideolojinin muhafazakar uyumluluk ve yan yana fikrine dayalı demokrasi değil, çatışma ve diyotlar yanı olduğuna inanmaktadır, çünkü sosyal ve siyasi çatışmalara bir araç olarak bir din olmak için kullanılır ve erkek ve tipik karakterler gibi Türk İslamcı hareketin bir nesil merkezi, somutlaştırmak sahip değildir:
Böylece Erdoğan, Abdullah Gül ve tarihi saygı İslamcılar ve bununla birlikte olmak için, laik bir kabulü Kürtlerin kültürel çoğulculuğun tanınması da dahil olmak üzere demokrasi ve çoğulculuk kuralları kabul ihmal etmeden, ifade etme hakkı inançları cami ve ideal düşünce uzlaşma fikrine dayanan bir uzlaşma formülü, taraf yaptı Türk toplumunun genel kesitli.
Ve yalnız İslamcılar ile sınırlı, ama akımların geleneksel Türk siyasi hayatında aştı, İslamcı veya ulusalcı veya laik Atatürk olsun, ve adıyla (başlatılan) ne yerini, özellikle de gençlerin, kadınların, solcular ve laikler arasında çeşitli sektörlerden içerir «Üçüncü Cumhuriyeti», fikrine dayanan kutuplaşmayı aşmak ve yeni bir cami akışı özlemlerini, vizyonlar ve yeni kuşaklara çeşitli sektörlerin fikirlerini yansıtan oluşturmaya çalıştığınızda, Türkiye'de siyasi arenaya girdi.
Bu bölümde çeşitli dönüşümler ve anayasa değişikliği ve Avrupa Birliği'ne girmeye çalışırken bu yana iktidardaki Adalet ve Kalkınma ile mücadele savaşları izler.
Kitap: İslam ve laikliğin Türkiye'de Din ve Devlet .. çatışma
D. Kamal Al-Habib: tarafından yazıldı
Yayınevi: aile sosyal bilim serisi 2009 Kütüphane
Sayfa: 246 sayfa
Boyutu: Orta
يستهل الكاتب محاور بحثه بتحليل وتفصيل مشبع بأوجه المقارنات والمناقشات العلمية، على لسان خبراء في هذا المجال، ليفيدنا بأن الكمالية في تركيا فشلت في أن تتولى أو تقوم بدور شغل مكانة وأهمية الدين الإسلامي في المجتمع، فجاء «طورجوت أوزال»، رئيس تركيا سابقا، فسمح بمشاركة أوسع للإسلاميين ولرأس المال الإسلامي، في الدولة والمجتمع، حيث تمخض عن ذلك فوز حزب العدالة والتنمية في الانتخابات للمرة الأولى في عام 2002. ونجد المؤلف يصر على الإدلاء في هذا الخصوص، بوجهة نظر علمية منطقية:
نحن أمام تنازع حقيقي بين الدين، كتعبير عن حاجة روحية وثقافية تعكس الهوية والوجود للإنسان والمجتمع في تركيا، وبين الدولة التي وضعت نفسها في مواجهة كاملة معه باعتباره قوة رجعية، لا بد من الإجهاز الكامل عليه والتخلص منه...
ويتطرق حبيب في الفصل الأول من كتابه إلى موضوع «الإسلام والتيارات الاجتماعية والفكرية في تركيا»، ليبدي لنا ماهية بزوغ الطرق الصوفية في تركيا: النقشبندية، التيجانية، إضافة إلى حركات إحياء العلوم الإسلامية، كالسليمانية، ثم النورسية، التي عملت على إنقاذ الإيمان واستمرار بقاء الإسلام، ثم الحركة الثقافية في تركيا ممثلة بمدارس فكرية متنوعة تنطلق من الإسلام، وعلى رأسها المدرسة الإصلاحية، لمحمد عاكف.
وفي الفصل الخاص بدراسة وتبيين واقع «الأحزاب الإسلامية قبل الرفاه»، يبحث حبيب في علاقة الإسلام بحزب الشعب الجمهوري في الفترة الممتدة بين عامي 1922 ? 1946.
وينتقل ليوضح هنا طبيعة علاقة الإسلام بالأحزاب الإسلامية المختلفة في فترة التعددية الحزبية في الفترة من 1946-1950، ثم موضع الإسلام في الحياة الاجتماعية والسياسية لتركيا في الفترة من 1960-1970، وينتهي الفصل بتناول ظاهرة أحزاب ما يعرف في تركيا بـ «الملي جوروش»، والتي أسسها أبو الإحياء الإسلامي التركي، «نجم الدين أربكان».
ويطرح الكتاب في بحثه المعنون بـ «الرفاه والوصول إلي السلطة»، موضوع التساؤل الأهم في السياسة العربية راهناً: كيف يمكن ممارسة ديمقراطية لا تستثني الإسلاميين؟. وذلك عبر عرضه لعودة حزب الرفاه إلى الساحة السياسية التركية في عام 1984، ونجاحه لاحقاً في اكتساح الانتخابات البلدية في مارس 1994، وبعدها في الانتخابات البلدية عام 1995، وحصوله على المركز الأول فيها، ثم وصول رئيسه «نجم الدين أربكان» إلى رئاسة الوزراء عام 1996.
ويركز الكتاب في محور مناقشته التالية على تسجيل وتشريح تجربة حزب العدالة والتنمية، وكيفية نجاحه في مختلف الأحداث والمعارك السياسية، إلى أن تصدّر وتزعم المجتمع التركي بوجهة حقيقية، تحوز ثقة وتأييد كاملين، ويبين الكتاب هذا في مبحث عنوانه «العدالة والتنمية ومستقبل الإسلام السياسي»، ويأخذنا المؤلف في سياق معالجاته وسرده ضمن هذا المجال.
في رحلة توثيق وتدقيق وتحقيق معمقة، نتعرف معها عن كثب، إلى خبرة حزب العدالة والتنمية، الذي استقل عن تجربة أربكان ليؤسس لنفسه، كجيل جديد، خبرة مختلفة، كونه يؤمن بأن إيديولوجيته هي الديمقراطية المحافظة القائمة علي فكرة التوافق والتجاور، وليس الصراع والثنائيات، علاوة على كونه لا يستخدم الدين كأداة في الصراع الاجتماعي والسياسي، ويملك رجالات وشخصيات نموذجية تجسد جيل الوسط في الحركة الإسلامية التركية، مثل:
أردوغان، عبدالله جول، وهو بالتالي قدم صيغة توافقية تقوم على فكرة الحل الوسط التاريخي الذي يحترم عقائد الإسلاميين وحقهم في التعبير، دون أن يهمل اعتماد علمانية تقبل قواعد الديمقراطية والتعددية، بما في ذلك الاعتراف بالتعددية الثقافية للأكراد، ليصبح مع هذا الفكر الجامع والمثالي، الحزب المعبر عن التيار الرئيسي في المجتمع التركي.
وغير مقتصر على الإسلاميين وحدهم، وإنما يضم قطاعات متنوعة من الشباب والنساء واليساريين والعلمانيين، خاصة وأنه تجاوز التيارات التقليدية في الحياة السياسية التركية، سواء الإسلامي أو القومي أو العلماني الأتاتوركي، واستبدالها بما أطلق (أطلقنا) عليه مسمى «الجمهورية الثالثة»، المرتكزة على فكرة تجاوز الاستقطاب ومحاولة بناء تيار جامع جديد يعبر عن طموحات ورؤى وأفكار شتى القطاعات لأجيال جديدة دخلت المعترك السياسي التركي.
يتابع هذا الفصل التحولات المختلفة والمعارك التي خاضها حزب العدالة والتنمية منذ تعديل الدستور ومحاولة الدخول إلى الاتحاد الأوروبي.
الكتاب: الدين والدولة في تركيا ..صراع الإسلام والعلمانية
تأليف: د.كمال السعيد حبيب
الناشر:مكتبة الأسرة سلسلة العلوم الاجتماعية 2009
الصفحات: 246 صفحة
القطع : المتوسط Bu bir kitap (Türkiye'de Din ve Devlet .. İslam ve laik çatışması) aydın ve Arap kütüphane için çok değerli bir ektir seçkin politik ve sosyal Türkler, bir galaksi ile yazar tarafından yürütülen diyalog ve görüşmeler onlarca bilimsel bir doğru Özeti sonucudur; yaklaşım «vizyoner» gözlemci bana göre, bakmak elin iç.
Ve bu bir anda, Türkler ve Araplar dünyası arasında iletişim ve anlayış köprüsü oluşturmak için bir girişim olarak konumlandırılmış olan ek olarak, diğer taraftan, arka merkezli zaman en çok ihtiyacı biz ve onlar.
Getiriyor kitap «Türkiye'de Din ve Devlet .. İslam ve laiklik çatışması» Sosyal Bilimler Aile Kitaplığı serisi tarafından yayımlanan yazar Dr Kamal Al-Habib, için - 2009, objektif aracılığıyla, lüks Cumhuriyetin ilanından itibaren çeşitli aşamalarında Türk ve siyasal sistemi İslami uyanış vardiya arasında İktidardaki Adalet ve Kalkınma Kurumu tarafından katılım ve ne erişim şu anda böyledir. Totaliter rejimler ve faşist tek parti referans ve elit için kendini aşkın dar, din yerine olmaya sözde sosyal bilimler, siyasal din oluşturmaya çalışırken gerçeğinden kitabın sorunlu ana araştırma söyleyerek başlayın, ilahi, arzu ve insan eğilimlerini aykırıdır Havariler, ilham.
Eksenleri başlayın alanında uzman bir deyişle, toplumda İslam'ın yeri ve önemi, geldi dolu bir rol «Tourgot Özal», önceki Cumhurbaşkanı almak veya çalmak için başarısız Türkiye'de bize Kemalizmin söyler izin verdi, karşılaştırmalar ve bilimsel tartışmaların doymuş nesnelerin analizi ve arıza tartışıldı 2002 yılında ilk kez seçimlerde AKP'nin zaferiyle sonuçlandı devlet ve toplum, İslamcılar ve İslami Sermaye daha geniş katılımı. Biz yazar ısrar bulduğunuz bu konuda açıklamada, görüş mantıklı bir bilimsel bakış:
Biz manevi ihtiyacının bir ifadesi olarak, din arasında gerçek bir çatışma bakan ve kültürel kimliği ve Türkiye'de insan ve toplumun varlığı ve gerici olarak tam güçle karşısında kendisini kurmuştur Devlet yansıtır, onu tamamlamak ve ondan kurtulmak kapalı bitmiş olmalıdır ...
Ve bize göstermek için «İslam ve toplumsal akımlar ve Türkiye'deki entelektüel» konusuna kitabında, ilk bölümde Habib ile ilgilenir ne Türkiye'de tarikat ortaya çıkması: iman ve kalıcılığı kurtarmak için çalıştı daha sonra İslam Bilimleri, Ksulaimanah, noursrei, canlanma hareketleri yanı sıra Nakşibendi, Kahverengi, İslam, daha sonra Türkiye'nin kültürel hareketin Muhammed Akef İslam'ın, özellikle okul reformu, yayılan düşünce ekolleri çeşitli temsil etti.
Çalışma hakkında bölüm ve 1922 arasındaki dönemde İslam'ın Habib, Cumhuriyet Halk Partisi arasındaki ilişki bakarak, «refahı önce İslami partilerin» gerçeğini göstermektedir? , 1946.
Ve 1946-1950 arası dönemde çok partili siyasete farklı İslamcı partiler için buraya İslam ilişkinin niteliğini açıklamak için hamle, daha sonra sosyal ve siyasal 1960-1970 arasındaki dönemde Türkiye'nin yaşam ve tarafların fenomeni ele alan bir bölüm ile biter İslam konusu, ne Türkiye'de b bilindiği «Milli Joroch» Ebu Türk İslami uyanış tarafından kurulan, «Erbakan».
Ve adlı kitabında hediyeler «refah ve güç erişim», şu anda Arap siyasetinde en önemli soru konusu: Nasıl demokrasi pratiği İslamcılar dışlamaz yapabilirim. Ve sonra ilk bitirdikten sonra 1995 yılında belediye seçimlerinde Türk siyasi 1984 yılında arenada ve Mart 1994 yılında daha sonra belediye seçimleri süpürme başarısı, ve Başkan «Erbakan» gelişiyle başbakan 1996 de Refah Partisi'nin dönüş için ekran aracılığıyla .
İktidardaki Adalet ve Kalkınma diseksiyonu deneyimi tescilini takip eden tartışmanın merkezinde kitap ve nasıl çeşitli etkinlikler ve siyasi mücadeleler, ihraç edilmesi ve gerçek bir Türk toplumunun noktası iddiaları, güven ve tam destek kazanan ve kitabın başarısı gösteren Çalışması başlıklı «Adalet ve Kalkınma ve siyasal İslam'ın geleceği», odak Yazar Maagath bağlamında bizi alır ve bu alan içinde yer.
Belge ve denetim ve derinlemesine soruşturma bir gezi, onunla yakından kendisi için kurmak Erbakan'ın deneyim bindi Adalet ve Kalkınma Partisi, deneyimi tanımlamak, yeni nesil, farklı bir deneyim, o ideolojinin muhafazakar uyumluluk ve yan yana fikrine dayalı demokrasi değil, çatışma ve diyotlar yanı olduğuna inanmaktadır, çünkü sosyal ve siyasi çatışmalara bir araç olarak bir din olmak için kullanılır ve erkek ve tipik karakterler gibi Türk İslamcı hareketin bir nesil merkezi, somutlaştırmak sahip değildir:
Böylece Erdoğan, Abdullah Gül ve tarihi saygı İslamcılar ve bununla birlikte olmak için, laik bir kabulü Kürtlerin kültürel çoğulculuğun tanınması da dahil olmak üzere demokrasi ve çoğulculuk kuralları kabul ihmal etmeden, ifade etme hakkı inançları cami ve ideal düşünce uzlaşma fikrine dayanan bir uzlaşma formülü, taraf yaptı Türk toplumunun genel kesitli.
Ve yalnız İslamcılar ile sınırlı, ama akımların geleneksel Türk siyasi hayatında aştı, İslamcı veya ulusalcı veya laik Atatürk olsun, ve adıyla (başlatılan) ne yerini, özellikle de gençlerin, kadınların, solcular ve laikler arasında çeşitli sektörlerden içerir «Üçüncü Cumhuriyeti», fikrine dayanan kutuplaşmayı aşmak ve yeni bir cami akışı özlemlerini, vizyonlar ve yeni kuşaklara çeşitli sektörlerin fikirlerini yansıtan oluşturmaya çalıştığınızda, Türkiye'de siyasi arenaya girdi.
Bu bölümde çeşitli dönüşümler ve anayasa değişikliği ve Avrupa Birliği'ne girmeye çalışırken bu yana iktidardaki Adalet ve Kalkınma ile mücadele savaşları izler.
Kitap: İslam ve laikliğin Türkiye'de Din ve Devlet .. çatışma
D. Kamal Al-Habib: tarafından yazıldı
Yayınevi: aile sosyal bilim serisi 2009 Kütüphane
Sayfa: 246 sayfa
Boyutu: Orta